tisdag 12 januari 2010

Skola och sushi

Idag höll vi vår första presentation av 6. Den gick helt bra även om det blev lite sista minuten. Vi berättade om olje krisen. Jag måste faktiskt erkänna att jag inte kunde något alls om någå oljekriser. Usch, ibland är man bara så oallmänbildad. Imorgon skall vi hålla två presentationer till. I "advertising" om olika strategier man kan ha då man marknadsför och i "religion and philosophy" om scientologi, en helt crazy "religion" som bl.a. Tom Crusie följer. Sen är vi välförtjänta av veckoslut och Singapore-resan tycker jag. Och när vi kommer tillbaka så kommer Matilda hit! Hipp Hurra!


Idag var vi och äta sushi och hotpot-buffé igen. Dom hade jätte god jordgubbsglass. Jag ville också att vi skulle köpa nya skor till Eric, men han vägrade. Istället gick vi och låtsades att vi var miljonärer inne på Siam Paragon. Vi tittade bl.a. på äkta Chanel väskor och ballerinan och klockor som kostade 4 tusen euros med diamanter på. Tyvärr vann jag inte på lotto detta veckoslut heller. Jag har nämligen lottat alltid nu och då nu härifrån Thailand (har veikkauskonto på nätet) men jag vinner aldrig. Skulle var just typiskt om jag vinner när vi har kommit hem! Det är ju nu jag skulle behöva miljonerna till fem stjärniga hotell i Singapore och Chanel och Balenciaga väskor från Parargon...

Något annat har vi inte hunnit med idag. Och klockan är redan nie. Nu skall jag förbereda min del av morgondagens presentationer!

Puss och Kram

2 kommentarer:

  1. Advertising-strategier? Äntligen läser du nåt vettigt!

    H, samma "Gissa vem"
    :)

    SvaraRadera
  2. ja gissade nog mera dig än mamma eftersom hon inte är tillräckligt teknisk för att kommentera.. haha...

    SvaraRadera