onsdag 31 mars 2010

Översvämmning

Godmorgon!

Eftersom min rygg fortfarande skiftar i rosa så skippar vi surfande på stranden stranden denna morgon till förmån för surfande på internet.

Igår kväll kom här ett litet oväder. Det blixtrade och dundrade och verkligen ÖSTE ner regn i ca. 2 timmar. Det regnade så mycket att avloppssystemet här inte klarade av det hela och vägarna var helt översvämmade. Ca. 30cm vatten att vada i när man skulle gå någonstans. Som tur har jag en gentleman till fästman som tog mig på reppuselkä så att jag slapp det snuskiga svarta vattnet! Typiskt nog hade jag inte kameran med så vi har inga bildbevis på översvämningarna. Nu har dock vattnet sjunkit bort igen.

Vi har annars också fotat sjukt lite här på Bali. Kanske mest för att vi har varit bara på samma ställe och gjort ganska långt samma saker. Men mest för att vi väl har blivit så vana med det här resande livet att det inte händer något speciellt som är värt att fota. Vi har liksom redan fotat typ 50 stränder och 20 palmer. Men lite synd är det nog, skall föröka bättra mig de sista dagarna!

Hör på Bali finns ett roligt fenomen kallat Green Box. Det är som en liten snägäre kiosk, men dom säljer drinkar och shots. Prisern är hutlöst billiga och man kan ta sina drinkar som takeaway! Helt galet... Men bra för fattiga backpacker plånböcker. Dessutom sätter dom dubbla doser sprit i alla drinkar. Trots Greenbox drack jag inte en droppe igår. Jag har faktiskt bara druckit en enda Greenbox drink hittills!

Jag skickar förresten varma tankar till Finland idag så att all snö smälter bort. Hoppas det fungerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar