söndag 4 april 2010

KL flygfält

Gumårån!

Vi befinner oss för tillfället på Kuala Lumpurs flygfält och har varit här sen igår kväll vid 10-tiden. Vårt flyg mot Peking lyfter om en dryg timme. Vi hade tänkt checka in på Tunes hotel som är ett budgethotell du kan ta för bara några timmar, men allt var förstås fullt eftersom här pågår formula1 tävlingar. Det enda som fanns kvar var någå 5-stjärningt hotell eller att åka in till KL med taxi. Så vi sov på flygfältet. Dessutom kunde vi inte ens checka in till flyfältsområdet eftersom alla air-asias deskar hade stängt då de inte hade fler flyg under kvällen. Så det blev golvet i check-in området. Inte det skönaste, men rinkkan var åtminstone mjukare än golvet. T.om. Eric fick sömn för ett par timmar. Öronproppar och nackkudde hjälpte också en del.

Jag fryser redan, bara av air-conditionen. Hur mycket kommer jag månne att frysa när vi är framme? Och jag har redan på mig varma kläder. Alla jag har utom mössan...

Det blir intressant och se iaf jag kan blogga från Kina, eftersom denna blogg är via googles blogger funktion. Google har ju dragit sig ur Kina här för några veckor sedan så antagligen går det inte att blogga heller. Facebook fungerar inte heller. Så iaf ni inte hör något av mig på en tid så beror det itne på att något hänt utan på kinesisk internet-policy.

Ät mycke choko!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar