söndag 16 maj 2010

Ljuvligt veckoslut

Helt ljuvligt veckoslut. Perfekt väder, effektivt scoutande och jobbande, härliga människor och god mat. På lördagen jobbade jag först halva dagen, sedan hade vi styssemöte i pestparken och därefter styrelsestrategidag hos Emma. Grankulla Scoutkårs framtid ser bra ut. Emma hade också lagat super god mat och otroligt nog var faktiskt hela styrelsen också på plats.

Idag spenderade jag också förmiddagen hos Emma. Vi var nämligen ett gäng som skrev flitigt på 100-års historiken. Scouting är nog en så kiva hobby! Jag blir glad av att vara scout... Vid ett-tiden tog jag Matilda och Jonna tåget till Tolls för att vara med och överraska Lotta med babyshower. Åh, jag fick nog själv också lite bebilängtan av alla söta bebikläder och -leksaker.

Under veckan skall jag verkligen söka jobb. Imorgon börjar jag hårt med att ringa runt allt intressant jag bara hittar. Jag skall också skriva massa superbra ansökningar så att alla vill anställa mig ;-)

Jee, just nu är jag glad och lycklig!

1 kommentar:

  1. Bebilängtan. Utan jobb, bostad och examen ...

    h, Morfar

    SvaraRadera