fredag 18 juni 2010

Massa att göra men svårt att komma igång!

Jag skulle ha massa att göra men på något sätt kommer jag liksom inte igång. Jag fastnar här vid datorn och bara läser bloggar när jag istället borde föra grejer till vinden, diska, packa upp och ordna saker, tvätta kläder, gå till butiken, skaffa el-avtal och så vidare.

En sak som jag också är störd på är att jag inte alls har någon inspiration att laga mat. Jag som skulle börja baka och houswifea mig på heltid hade jag tänkt. Hittills har jag inte kommit på en enda rolig maträtt att göra... Eller det enda jag vill göra kräver antingen grill eller mycket mera pengar än vad jag har på kontot. Nåh, kanske jag får inspiration om jag går till butiken. Tänkte pröva med Lidl! Hittills är jag mycket skeptisk till Lidl. Förstå gången jag besökte en dylik affär, då de just öppnat i Finland, var allt så ologiskt och huller om buller. Först kom en korg med fula billiga plastskor, sen kom det lite sallad, därefter leksaker, sedan smör och potatis. Ingen ordning och allt verkade ofräscht. Men kanske det har blivit bättre sedan dess?! Billigt borde det i alla fall vara och just nu känns det nästan som huvudsaken!

Nej nu skall jag ta tag i saker på allvar. Basta! Jag skall bara kolla några bloggar till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar