måndag 5 juli 2010

Jag, en joggare?!

Kom just tillbaka efter en skön lunch-lenk. Jag måste verkligen säga att jag varit ganska så duktig med joggandet sen jag kom tillbaka från resan. Det har nog varit 2-3 gånger per vecka sen dess. Och det märks tydligt redan på konditionen. Hoppas hoppas jag nu bara fortsätter. Jag har alltid velat bli en "joggare". En sån som behöver sina springrundor för att vara glad och lycklig. Jag tror att jag är på rätt så god väg. Även om dagens runda nog kändes rätt så tung. 4,2 km blev det. Jag tror att musklerna och flåset kändes sämre främst pga. värmen. Termometern på vår balkong säger 24 grader, i skuggan! Men nu efteråt känns det förstås bara bra :)

En rolig grej när jag springer är hemnyckeln. Jag har nämligen inga fickor el. dyl att sätta nyckeln i och eftersom jag oftast springer på dagen är inte Eric hemma. Finurliga jag har dock kommit på den genialiska idén att plocka bort nyckeln från knippan och stoppa den i sportbh:n. Inte obekvämt alls och den tappas inte bort. Kan ju bli lite pinsamt om nån kommer in i trappan samtidigt som jag kommer tillbaka från rundan och skall ta fram nyckeln. Men oddsen är inte så höga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar