torsdag 15 juli 2010

Trädgårdsbloggen

Även om jag bara har en balkong och ingen riktig trädgård så har jag ändå försökt göra det bästa av situationen. Idag har jag planterat persilja och basilika och hoppas att om ett par veckor få skörda mina egna örter. Spännande! I den här värmen borde de ju gro och växa snabbt. Bara Eric kommer ihåg att vattna när jag är på landet...


Här kommer det förhoppningsvis snart att växa en massa god basilika och persilja. Mums mums!

Pelargonen har jag inte odlat själv, men nog planterat i krukan. Den är fin, speciellt färgen!

Krassen har jag dock planterat och den växer hiskeligt bra! Hoppas det kommer blommor snart!

Så här såg det ut för bara två veckor sedan. Snabbt går det...

Min orkidé har också börjat blomma. Den får komma med fast den inte egentligen hör till trädgården...bara för att den är så underbar!

Nu blommar ren alla knopparna! Jejee!

Så här såg den ut för en vecka sedan.

När jag for till Thailand gav jag orkidén till mamma för att skötas om hos henne. Jag skämtade om att den kommer att börja blomma tills jag kommer hem. Samma vecka som vi skulle komma hem, märkte mamma en blomstängel som höll på att komma upp. När vi sedan flyttade in här på Drumsö så dröjde det inte många dagar innan den blommade. Bra timing eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar