fredag 13 augusti 2010

Listan

Hittade en lista på smulans blogg som jag helt fräckt copypastade:

Du heter:

Hanna Magdalena Åkesdotter Finne

Smeknamn: inte har jag egetligen någå...

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Hmm. Någå olyckligt kärleks dravel kanske?!

Beroende av:

Bloggar, socker och kärlek.

Vad tror folk om dig?

Vet inte riktigt. Kanske att jag är superfeministisk och jätte bestämd?!

Stämmer det?

Nä, lite feministisk är jag och jag har nog mycket åsikter. Men det är nog oftast jag som ger med mig i det mesta...

Vad får du oftast komplimanger för?

Mina ögon och mitt hår

Hur imponerar man på dig?

Med humor, att vara händig och kunna laga mat. Snällhet kommer man också långt med tycker jag.

Brukar du skratta för dig själv?

Ibland. Om jag läser något roligt eller tittar på rolig fil/tv-serie

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:

Välkommen på söndagsbrunch till mig nu på söndag kl. 13!! Ni vet var min postlåda bor!!

Har du haft sex idag:

För privat...

Hur svarar du i mobilen:

Hej det är Hanna

Vem ringde du senast?:

Till Jancca. Skulle föra bilen till henne som Eric hade lånat

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:

Frågade när jag kommer med bilen och undrade om jag vill ha kaffe.

Antal timmar sömn inatt:

8

Sov du ensam:

Nej, som med fästmannen

Brukar du komma i tid:

För det allra mesta, jag hatar att vara försenad, blir då superstressad. Jag tycker också att det är respektlöst att komma försent om man kommit överens om att ses en viss tid!

Hur känner du dig nu:

Vanlig, glad, lite hungrig och sugen på choko

Vanligaste färg på dina kläder:

Svart

Vad tycker du om fötter:

Jag har nog inte så mycket åsikter om fötter.... Fast det är super äckligt om nån river bort sån dänt dött skinn från sina fötter. Jag tycker också om att gå på pedikyr och få fotvård.

Vad saknar du:

Jag saknar lite mera pengar på mitt konto.

Hade du en bra kväll igår:

Jå. Åkte båt och åt på restaurang.

Favorit dryck på morgonen:

Stoooor mugg med te eller färskpressad apelsinjuice.

När brukar du oftast gå och lägga dig:

Är alltid super trött på kvällarna. Efter 11 är det nog svårt för mig att hålla ögonen öppna...

Är du blyg?:

Nä. Ibland kan jag känna mig lite obekväm med en viss sorts människor, men inte är jag blyg då heller.

Sysslar du med någon idrott:

Springer lite lenkki ibland

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Nja. Kärlek är nog mer något som växer fram. Man kan liksom lära sig att älska nästan vem som helst tror jag. Pirr i magen och förjtust kan man nog dock säkert bli vid första ögonkastet.

Har du spytt offentligt:

Jepp. Bl.a. då jag var 13år i 109ans buss på väg hem från TaDam av hemskt migränavfall. Jag hade ätit spagetti.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:

Pröva på helikoptern. Se hur lätt det är att "påka" flickor.

Är du nöjd med ditt liv:

Riktigt nöjd.

Är du bortskämd:

Nja... Kanske lite i och med att jag är född i Finland, har möjlighet till att studera och få så mycket som andra i andra delar av världen inte ens kan drömma om!

Vad gör du i morgon:

Åker till Åbo på Erics mammas sidas släktträff.

Vad är det värsta du vet?:

Leverlåda. Krig. Kackerlackor. Migrän. Människor som talar skit bakom ryggen och är falska.

Har du bra vänner och äkta vänskap?:

Jag det har jag nog. Några med nära. Som jag vet att tycker om mig fast jag är mig själv. Det är äkta vänskap för mig.

Vad är det finaste du fått?:

Min förlovningsring

En speciell dag du minns:

Dagen då Eric friade på toppen av Mt. Kinabalu i soluppgången. En annan dag är dagen då jag fick samtalet om att min överklagan gått igenom och jag hade kommit in på juri!

Du samlar på:

skor, kläder, väskor, inspiration, fina minnen.

Vem ringer du när du är arg/ledsen:

Fästmannen eller Matilda

När grät du senast:

Igår, jag gråter jätte lätt

Vad skulle du göra om du vann en miljon:

Köpa en lägenhet och ett lande och en bil och shoppa och betala bröllop och resa!

Vill du gifta dig:

Jååååå! Stort prinsessbröllop helst :)

Vill du ha barn:

Jo! Många, minst 3

Är du musikalisk?:

Lite. Kan väl sjunga några toner och hör i alla fall om andra sjunger falskt.

Vad dricker du helst när du är törstig:

Vatten eller Friss

Bor dina föräldrar tillsammans:

Jepp

Har du någon gång gråtit dej till sömns:

Inte direkt. Jag slutar nog innan jag somnar. Blir så täppt i näsan att jag inte får luft och då kan jag inte somna. Men jag har nog gråtit innan jag somnar...

Biter du på naglarna:

jo tyvärr. Speciellt om jag har tråkigt, ser på film eller läser på tent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar