söndag 5 september 2010

Söndagsmorgon....

Fina inhemska röda äpplen och chili hemma hos oss just nu! Gott och vackert!
Godmorgon!

Hoppas ni sovit gott. Det har iaf jag. Somnade redan framför filmen (the Good Sheperd med Matt Damon). Sov sen som en stock hela natten och vaknade lite före 8. Jag tycker det är så härligt att vakna tidigt på veckoslutsmorgnar. Ha mera tid till vad som helst. Och skönt med lite egentid då fästmannen sover...

Dagens program består av bl.a. födelsedagskalas för lillasyster. Hon fyllde ju nog redan i början av augusti, men släkten uppvaktar idag. Det betyder ju också kaka och annat gott :-) (på tal om godsaker så  borde kanske förresten ta en lenk ikväll...). Jag skall också testa mig på lite thailändk matlagning. Vi handlade nämligen råa tigerräkor, chili och ingefära igår så idag skall jag pröva tillaga "shrimps with ginger garlic". Googlade lite och det verkar nog inte så svårt... I Thailand var det Erics vakio mat som alltid var gott. Hoppas det blir det när jag lagar också...

Njut av dagen! Imorgon är det åter vardag som gäller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar