onsdag 27 oktober 2010

Höger- eller vänterhjärnad?!


Åt vilket håll snurrar kvinnan på bilden? Snurrar hon medsols eller motsols? Ser du henne snurra åt båda hållen? Med hjälp av bilden kan man bestämma om en person använder mera höger eller vänster hjärnhalva vilket i sin tur berättar hurudana vi är. Läs mera här! 

Jag ser bara henne snurra medsols, det innebär att jag är högerhjärnad som i sin tur gör att jag är känslosam, påhittig och drömmer mycket. Skulle jag vara vänsterhjärnad skulle jag vara mera matematisk, logisktänkade och språkmänniska. Men det är jag ju inte. Ganska spännande test tycker jag och på mig fungerade ju i alla fall ganska på pricken :-)

1 kommentar:

  1. För mig snurrar hon också medsols! =) Beskrivningen stämmer nog bättre in på mig också för är inte det minsta matematisk =P

    Det var kul att ses på bloggträffen, tack för en trevlig kväll! =)

    SvaraRadera