tisdag 2 november 2010

Bädda sängen

Jag försökte bädda vår säng så där hotellstyle. Amerikanskt med uppbakade kuddar och överkast på bara halva sängen. Jag måste tyvärr säga att det inte blev precis som jag tänkt mig. Gillar nog mer när den är bäddad helt och hållet. Måste kanske skaffa fler fluffiga kuddar eller nåt. Men var ska man ha dem när man sover. På golvet? Sen snubblar man ju bara ifall man måste gå på toa mitt i natten eller nåt. Hmm...
Jag hade tänkt mig typ så här... (bild från alvhem)
Men det ser ut så här.. Hmm! Vad har jag gjort fel?

2 kommentarer:

  1. Jag har med försökt så många gånger att få till det som en riktig hotellsäng, eller som bilden visar. Men slutar med alltid i ett misslyckande. Din bäddning är väldigt fin, men kanske inte riktigt som bilden. Tror att jag sett en liten bädda sängen skola i en tidning jag har här hemma. Ska leta upp den o hitta lite tips tror jag!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle absolut behöva lite bädd-skola. Idag körde jag bara vanlig bäddning dvs. överkastet över hela och kuddarna på. Ser nog bättre ut enligt mig... Jag misstänker att hemligheten är fler och fluffigare kuddar!

    SvaraRadera