måndag 29 november 2010

Magisk måndag!

Just så här sitter jag just nu (fast jag har inte mjölk i mitt te) Godmorgon på er alla underbara människor!
 Det kändes rätt så segt när jag slog upp mina ögon i morse, men nu känner jag mig pigg och redo för en ny vecka! Håller på att dricka te och tittar på mitt fina lilla änglaspel som snurrar framför mig. Mysigt! Ute är det "bara" minus 13. På min morgon-nyheterna sa de att de sku var mellan minus 13-20 idag i södra Finland. Creisi shit så här i november tycker jag. Jag fixade lite julklappspyssel och julkortsutkast igår. Men fästmannen tyckte alla mina kortillustrationer såg ut som om de var tecknade av en 5-åring så jag vet inte om jag måste hitta på nåt helt nytt... Kanske jag kan försöka fota och sätta upp i bloggen så kan ni också ge ert utlåtande?! Måste ladda kameran först, har inte gjort det sen akkun tog slut på promenaden med Emilia. 

Denna vecka bjuder på följande:
  • Tentläs upphöjt till tusen. Minst 5 timmar på bibban per dag! MINST!!!
  • Julkappsfix
  • M&M:s årsfest på onsdagen
  • Kanske årets första skridskotur
  • kaffe med en vän från gymnasietiden som har flyttat tillbaka till Finland :-)

Glad måndag på er! Tänk på måndagen som en nystart och att denna vecka blir en BRA vecka, så kanske dagen känns mindre jobbig!

Jag har redan gjort två av grejerna på listan, bra start! Bilden hittade jag hos happythings.tumblr.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar