söndag 21 november 2010

Pepparkakor

Skön söndag idag! Vi har varit ute en sväng på promenad i de vackra snölandskapen. Och så har jag också hunnit med årets första pepparkaksbak. Bara två plåtar och färdigköpt deg men ändå... Åh, det doftar så ljuvligt gott. Fast annars är jag nog mer förtjust i degen än själva pepparkakorna. Tänkte kanske spritsa dem med kristyr också så blir de både finare och godare!
Pepparkakshus har jag också tänkt baka i år (som alla år....) Detta ger fin inspiration även om jag nog inte tror att jag kan laga riktigt lika fint....

3 kommentarer:

  1. ja degen är nog liiite godare ;-)

    SvaraRadera
  2. Man måste bara akta sig för att äta för mycket. Då får man nämligen ont i magen. Har jag hört...

    SvaraRadera
  3. Jag ska "hem" till Sverige till helgen så ska baka när jag är tillbaka i Norge igen :-).

    SvaraRadera