lördag 18 december 2010

Granen står så grön och grann....

Jag skulle såå vilja ha en julgran. De doftar så ljuvligt och är så fina, riktiga julstämningshöjdare. Men ingen chans att det skulle rymmas i vår lilla tvåa. Så jag får klara mig utan. Snyft! Om jag skulle ha en gran så är här lite fin pyntinspiration:

Rött och egenhändigt pysslat pynt. Roligt att lyfta upp den lilla granen på en pall så där. Bild från Martha Stewart.

Julgransfoten i form av en stor glasvas. I vår julpalm blir det liknande dekoration som här; röda bollar. Bilden kommer från Åhlens.

Dansk gran. Älskar golvet ;-). Granen är dock lite för bred för min smak.

Amerikanskt, men smakfullt. Rosetten i toppen tycker jag är en bra idé. Bilden kommer från mychristmas.tumblr.com

Åh så fint med så där mycket ljus. Ljusen är nog så viktig del . Inte alltid helt lätt att få dem jämt och symetriskt utan att fälla både granen och sticka sig själv fördärvad på alla barr. Bild från Martha Stewart igen.

Lite rustik gran. Bild från tinywhitedaisies.tumblr.com
Hur tycker ni att man skall dekorera granen?

1 kommentar: