fredag 3 december 2010

Hemlagad Sushi!

Mumsmums! Jag blev så sjukt sugen på sushi när jag var i stan idag att jag bara måste köpa hem lite lax och avokado så nu har jag rullat ett litet sushiberg till middag. Jess! Hemlagad sushi är supergott och inte särskilt dyrt heller. Butiken Tokyokan på Annegatan har bra ris, vinäger etc som man behöver till bättre priser än vanliga matbutikerna. I synnerhet om man köper deras storpack. Nu skall jag ta och hugga i tror jag. Fästmannen sku jobba sent ikväll så jag får fredagsmysa själv.

Gör så här: Kläm ut lite sushiris på ett noriblad. Lämna en smal remsa utan. Tryck ut lite wasabi i en skåra på nedre delen.

Fyll på med önskat innehåll i skåran. Jag använde lax, avokado och surimisticks idag. Snurra spänt. Skär i bitar.

Mitt lilla sushiberg. Makin heter rullarna och nigirin heter bollarna med laxbitar på! Ätes med soya, wasabi och gari (inlagd ingefära). MUMS!!

1 kommentar:

  1. sv: jaaa eller hur!!!

    .. sushin ser btw helt fantastisk ut :)

    SvaraRadera