fredag 18 februari 2011

Bodystep

Jag har av fästmannen fått några gratis biljetter till Tölögym och idag drog jag med mig syrran för att träna lite. När vi kom fram så visade det sig att det går en BasicBodystep om tio minuter så vi bestämde oss för att testa den istället för att bara gymma. Nåh, det visade sig att det inte alls var så lätt och basic. Ohjaajan var gammal finsk mästare i aerobics och koreografin var därefter. Alla andra deltagare hade helt klart gått timmen tidigare och alla andra visste exakt när det svängde och när man skulle byta. Utom vi två... Nåja, vi försökte så gott vi förmådde och svettiga blev vi åtminstone! Nästa timme skall absolut ha lite lättare koreografi, helt ingen alls. Jag vill inte behöva koncentrera mig till hundra procent och bara tänkta på mina ben när jag tränar. Jag vill bara kunna köra! Men gymmet verkade iaf bra. Fräscht, stort och snyggt.

En stepbräda, Hur svårt kan det vara? Ganska nog, om man har korta ben och inte det bästa kordinatiska sinnet...

1 kommentar:

  1. Urk jag hatar också när de har för svåra serier. Man vill liksom ge sitt allt men så bara står man där och kliar sig i huvudet. Som tur har jag aerobicat i ett år nu så det börjar sitta. Var helt sjukt klumpig i början. Ha tålamod! :)

    SvaraRadera