fredag 4 februari 2011

Modern inredning

Nej, nu måste jag nog lätta upp stämningen här på bloggen lite. Människohandel och orättvisor i samhället, det är väl inte så feelgood alla gånger, och jag vill nog ha en feelgood-blogg. Så därför kommer här ni ett litet inredningsinlägg. Det var en stund sen sist, det med. Jag hittade en ljuvlig lägenhet på mäklarfirman Eklunds hemsidor. Vanligtvis gillar jag mer romantiskt och lite boho-chict än modernt och design. Men den här lägenhetens stil gillar jag!

Vitt, grått, svart och rött. Modernt och mycket design. Bla. hängakläderpåmig-trädet och den lilla apan som hänger på väggen!

Älskar fortfarande vitt golv.

Ljuvligt stort fönster med härligt ljusinsläpp. Eames-stolen håller också på att bli en favorit hos mig. Den svarta pinn-barnstolen kommer förresten från Ikea.Gubben i tavlan på väggen tycker jag dock är lite creepy!!

Fina små svartvita tavlor!

Fintfint.

Ett svart blankt kök. Hmm...

Det är ju inte alls så tokigt att sätta böckerna i bokhyllan åt "fel" håll!



1 kommentar:

  1. Wow wow, jag gillar just modernt och gärna lite retro så det här föll mig i smaken helt klart.
    De här mäklarfirmorna har ju nästan gått om inredningstidningarna i stylingpotential!

    SvaraRadera