tisdag 1 februari 2011

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Lina. Jess, min första utmaning så jag måste förstås ta och svara :) Jag har länge väntat på att bli bloggutmanad eller få en bloggaward (fast det har jag ännu inte fått.. ), då är man liksom bloggare på riktigt!

Hur länge har du bloggat?
- Jag började blogga när vi flyttade till Asien hösten 2009. I början var bloggen en resedagbok för alla vänner och familj som var kvar i Finland. När jag sen kom hem tillbaks till Finland igen kände jag att jag ville fortsätta blogga och på den vägen är jag än...

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
-Jag läser alldeles för många bloggar!! De som jag läser åtminstone en gång per dag ser ni till höger i spalten. De flesta bloggarna läser jag via Google Reader så man får alla uppdateringar på en gång. Mycket praktiskt! men utöver de bloggarna klickar jag nog mig vidare på säkert ett trettiotal bloggar till i veckan. Och så läser jag typ 15 tumble-bloggar också ca. 2 gånger i veckan. Suck!

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
- De flesta. Några är inredningsbloggar.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
- Jag tror nog det! Det är ju svårt att veta själv. Men jag är i alla fall på bloggen som jag är mest annars också... Ljusröd, glad och positiv :) En hel del grejer lämnar jag förstås bort och så, men i det stora hela!

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
- Nja inte tänjer jag på någon gräns, men jag har nog inte hittat balansen helt. Det är svårt att vara personlig utan att vara för privat tycker jag!

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
-Inte alls! Jag bloggar för att JAG tycker att det är roligt. Sen blir jag förstås superglad om någon annan också vill läsa, eller ännu hellre kommentera! 

Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
- Jepp, Lina, Emilia och Sofia. Peppe och Smulan skulle jag ännu vilja träffa IRL!

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
-Nej, kan nog inte riktigt tänka mig att det skulle kunna vara skadligt... Kanske inte så nyttigt, men inte skadligt...

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
-Just nu ser jag nog inte så mycket nackdelar, men jag kan tänka mig att det kan bli rätt tidskrävande då man heltidsjobbar och så.

Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
- Jag tror nog det jo. Det känns som att jag fastnat för gott! Om bloggen inte alls utvecklas eller jag blir trött på det så kanske jag slutar.
Jag vill utmana:

2 kommentarer:

  1. Lycka till.

    h, Pappa (som intye uppdaterar sin blogg särdeles ofta:)
    http://www.hanken.fi/staff/afinne/?view=blog

    SvaraRadera
  2. TackTack! Jag visste inte ens om att du bloggade!! Men nu har jag kollat in den. Lite annat stuk än min... Lite viktigare saker än mode och inredning :)

    SvaraRadera