torsdag 14 april 2011

Minik och Ivalo

De danska små kungliga tvillingarna har döpts idag. De fick namnen Vincent Frederik Minik Alexander och hans Josephine Sophia Ivalo Mathilda. Alltså Vincent och Josephine går jag med på. Det är ju fina namn just rätt i tiden. Frederik, Alexander och Sophia  Mathilda likaså, de är ju kungliga, gamla och fina. Men Minik och Ivalo! Never Heard. Ivalo, det är ju en finsk stad i alldeles norraste Lappland om jag inte minns fel. Varför skall en prinsessa heta Ivalo!? Nåja, kanske det bli nya trendnamnet :)

2 kommentarer:

  1. Tydligen är Minik och Ivalo grönländska namn så det skall väl visa att de också är grönländska prins och prinsessa. Eller nåt.
    Minik kan jag ännu på något sätt fatta att man kan heta, men Ivalo är nog också för mig bara en byhåla i lappland dit man flyger om man skall åka skidor i saariselkä :)

    SvaraRadera
  2. Ah, nå det förklarar namnen. Tack Anna! Men jag håller nog också fast vid att de är rätt så konstiga namn alltså!

    SvaraRadera