tisdag 10 maj 2011

Trädgårdsbloggen del 4

Min chilin växer så det knakar. Måste plantera om dem igår. Nu har vi inte mera plats för någonting mera på fönsterbrädet. Är det nån som vill ha en chiliplanta så ropa hej, jag gör ju ingenting med sju, två sku räcka bra! Här, här och här kan ni se de tidigare inläggen i den spännande trädgårsdblogg-följetången!

Jag hade inte tillräckligt med krukor så jag måste plantera en av växterna i en gammal yoghurtburk....
Det är så kiva med trädgårdspyssel vet ni. Jag gillar det starkt. Man får genast se resultat och det blir så fint. Nu väntar jag bara på att det blir lita varmare om nätterna så jag kan plantera ut alla mina försåddar i balkonglådorna!

7 kommentarer:

  1. Alltså, om du menar allvar, så skulle jag jättegärna ta (eller fast köpa) en chiliplanta av dig!

    SvaraRadera
  2. Jag menar allvar! Du får gärna en, helt gratis. Jag har inte hjärta att slänga bort dem när jag drivit upp dem ända från frö och de blir ju bara större och större så snart ryms de inte här hemma! När vill du komma efter?

    SvaraRadera
  3. Oj tusen tack! E du hemma på eftermiddagen sådär tre nångång?

    SvaraRadera
  4. JAg har lite samma problem. Det kryllar liksom av chili i lägenheten. Krukorna räcker inte till längre. Har delat ut några i födelsedagsgåva och morsdagsgåva :) Det är en billig, men ack så trevlig gåva!

    SvaraRadera
  5. Linda- Kom just hem. Å nu är jag hemma till typ kl. 19. Borde vara hemma imorgon också till typ 15.30.
    Amanda- Mamma skall också få en. Kan ni ha en gemensam eller vill ni ha varsin?
    Lotta- Hehe, och du som var orolig att de inte skulle växa!

    SvaraRadera
  6. Jag och mamma kan nog säkert dela på en :D

    SvaraRadera