söndag 25 september 2011

Hemmakontor

Vi har fått ett nytt skrivbord. Eller nytt och nytt, det är Fästmannen morfars gamla arkitektskrivbord, men för oss är det ju nytt. Vitt och stilrent är det i alla fall och bra passar det in i sovrummets ena hörn. Ja, en liten arbetshörna skall det bli där. Surfade runt för lite arbetshörneinspiration i min Pinterest-mapp och hittade en del fina bilder.
Jag gillar tavlan med den gamla kartan. Bokstaven är också lite charmig.

 Någon form av moodboard eller inspirationscollage skulle vara kul att ha på väggen. Eller tavellister med olika fina bilder på! 


 Hur skönt skulle det inte vara att ha en fårfäll att sitta på när man jobbar? Krukväxter på arbetsbordet piggar också upp!



Den svarta danska deisgnlampan till vänster skulle vara en dröm. Eames-stolen är  fin, vanliga skrivbordsstolar brukar ju inte vara särskilt vackra att se på. Vitt och metall däremot passar  fint ihop. 

Skall försöka ordna alla mina graduböcker i lika fina högar så kanske det känns mera inspirerande att skriva :)

2 kommentarer:

  1. Otroligt fina bilder och inspirerande! =D

    SvaraRadera
  2. Tack :) Min bildbank i Pinterest och på datorn börjar så småningom vara ganska så uttömmande. Jag har så mycket fina bilder att jag inte riktigt vet vilka som ens är mina favoriter :)

    SvaraRadera