fredag 9 september 2011

Födelsedagskvällen

Det blev en mycket bra födelsedag igår. En av de bästa på länge faktiskt. Jag känner mig bara glad över att vara 26 år. 

Igår på morgonen fick jag ett paket. I paketen fanns en låda med följande instruktioner:
Så lite före kl. 18 var jag fixad och klar för födisdejt. Det här var ju till och med bättre än min Facebook-event-plan!!
Det duggregnade lite på vägen så mitt hår sa bara boff och jag ser lite trollaktig ut... Typiskt! Till aperitiv drack vi rosa skumppa. Very Nice!
Finaste Fästmannen! Tack för mycket bra födis gulle. 
Restaurangen var alltså Resaturang Sunn i Kiselefska huset. Rekommenderas verkligen. Bra service och GOD mat till vettiga priser.
Min förrätt: muikkor och kantareller. Mumsmums!
Och huvudrätten. Majshöna med den godaste såsen typ någonsin. Man kunde själv välja tillbehör till huvudrätten, jag valde en grönsallad. Perfekt för lchf!
Man kunde inte klaga på utsikten heller. Vi satt och kollade hur molnen blev bara mörkare och mörkare. Just när vi skulle hem började det ösa, så vi fick ta spårvagnen istället för en romantisk promenad.

7 kommentarer:

  1. Vad härligt! Ser verkligen perfekt ut och låter suveränt också =)

    SvaraRadera
  2. Missade ni fyrverkeri-FM?

    SvaraRadera
  3. Lina-Det var verkligen en trevlig födelseda :)
    Anonym- Missade och missade... Det regnade så vi gick hem istället!

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint Eric hade fixa!! :) Kiva! Och söt vad du!! :) Kramar, Hellu

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag var receptet på en lyckad födis (utom regnet då). Grattis i efterskott! Sunn måste provas nångång!

    SvaraRadera
  6. Haha Stockmanns klocka måste vara den mest kända mötesplatsen i Helsingfors. Blir alltid så när jag är där. Typ "vi ses där vid Stockmann aka klockan". ;-)

    SvaraRadera
  7. Johanna- det är det absolut! Den bästa också, eftersom den ligger så i mitten av allt :) Och alla vet var det ligger och ingen kan ta fel.

    SvaraRadera