torsdag 15 september 2011

Gräsänka

Min fästman skall iväg på jobbresa. Och inte vilken jobbresa som helst. Han skall åka till Indien. För fyra veckor. Fattar ni, FYRA VECKOR!?!! Det är ju sjukt länge ju. Som jag skall bo själv. Ingen zombie att dra upp ur sängen om morgnarna, ingen som lämnar framme smörkniven istället för att sätta den i diskmaskinen, ingen att laga middag åt, ingen som fajtas med mig om makten över tv-kontrollen! Hur skall jag få tvättmaskinen fylld utan hans kläder? Och vem skall släpa hem all mat från butiken, mina armar är ju så korta och allt väger så mycket!? 
Lite ledsen för att bli gräsänka. I en hel månad! Men samtidigt ändå glad över att det går bra för Fästmannen på jobbet och att han ska få åka på en spännande resa.
Fyra veckor är nog tre veckor för mycket tycker jag. Men som tur brukar tiden gå fort. Och jag har trevliga grannar som kan komma över. Och syster och Pappa har lovat komma hit och äta några kvällar. Så månne jag inte skall klara mig som gräsänka. Och sen kanske man får lite tuliasii när han kommer hem igen....

8 kommentarer:

  1. Voi! Men antar att du kan hålla dig sysselsatt med allt möjligt spännande, så du märker nog inte ens före fyra veckor har gått. Tydligen har du varit mycket i mina tankar på sistone, lär ha talat om "Hanna Finne" i sömnen.....

    SvaraRadera
  2. Stakin!! Mä kutsun itseni kylään joku ilta ja voin tuoda paljon pyykkiä mukanani! ;)

    SvaraRadera
  3. Alexandra- Jo jag vet, men det kom så plötsligt att jag liksom inte ens hunnit fatta det och nu åker han på lördag... Jag måste bara se till att ha program varje dag så går det nog bra. Lustigt med prat i sömnen... Kanske det betyder att vi måste ta en dejt?!

    Virpi- Joo, tervetuloa vaan :) Jos et jaksaa raahaa pykkejäsi voit tuoda skumppaa pyykien sijaan!

    SvaraRadera
  4. ja kan å komma å hälsa på nån kväll- nou problem :D

    SvaraRadera
  5. Ja, de sku vara trevligt! Hörs på fb om det?

    SvaraRadera
  6. Marika- Välkommen bara vilken kväll som helst :)
    Alexandra- Jo det tar vi och gör!

    SvaraRadera
  7. Men jösses, vad ska han göra i Indien så länge?

    SvaraRadera
  8. Mia- Jaa du, det vet jag inte så noga. Jobba hårt väl!? Å bo på fint hotell och köras runt av en chaufför. Jag hoppas dock att han hinner shoppa lite åt mig också, några fina presenter!

    SvaraRadera