söndag 16 oktober 2011

Iakttagelser

Godmorgon. 
Kom just hem från en skön springtur. Här några iakttagelser:
  • om du vill ha det lugnt, ensamt och skönt på din springtur rekommenderar jag söndag morgon innan kl. 9. Jag mötte bara två andra joggare, en kines och en medelålders man som såg ut att springa maraton som hobby. Inte ens hund-ägarna hade orkat masa sig ut med sina voffsar ännu!
  • såg också en liten hackspett på Hietsun. Den satt och hackade i en telefonstolpe.
  • På Hietsun fanns också massor farliga, stora och äckliga svanar. När flyttar de söderut egentligen?
  • höll på att halka på ett bananskal, jo på riktigt, det låg ett brunt ruttet halt bananskal på trottoaren i slutet av lappviksgatan
  • jag tog hissen upp när jag kom hem. Hade spurtat så hårt att benen darrade. Risken att jag skulle träffa på grannar denna tid var också liten så jag sku inte behöva skämmas.
  • Nästa gång jag springer är det högst troligt i Indien! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar