lördag 22 oktober 2011

Shopping, riksa-tur och poolhäng

Härlig dag. Vi började förmiddagen med shopping på ett underbart stort shoppingcenter. Vi tog en crazy riksa-tur dit, flera gånger måste jag stänga ögonen för jag trodde vi skulle krocka. Trafiken här är verkligen galen. Alla bara tutar hela tiden och tränger in sig var man bara ryms. Men som tur gick det bra. Efter flera timmars shopping har vi  sedan spenderat eftermiddagen vid poolen här vid hotellet. Ute är det hett, säkert närmare 40 grader, men poolen är sval och skön. Nästan så jag fick kallt efter en stunds simmande faktiskt. Nu skall vi så småningom göra oss fina för middag. Vi skall åka till ett annat hotells restaurang och äta krabba. Mums :)

Jag känner mig förresten lite ut-tittad här. Alla glor på den exotiska blondinen. Vissa till och med pekar och vinkar. Nå kanske man vänjer sig... Är det månne så här kändisar känner sig?

Dagens bilder. Indien är verkligen ett land med enorma kontraster.
Riksa är typ samma som tuk-tuk i Thailand. En liten mopo-taxibil. 
Vy från riksan. Kvinnorna här har så fina färgglada kläder.
Så här ser det ut för det mesta. Söndriga vägar, små plåtskjul som hus. Väldigt fattigt och väldigt mycket människor överallt.
Tillbaka i svala fina hotell-lobbyn. Fästmannen bär på alla våra shoppingkassar.
poolvy. Måste sola min ben. De bländar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar