torsdag 6 oktober 2011

Tant-Hanna rapporterar

Kom just hem med bussen från Grani. Bakom mej i bussen satt två unga finlandssvenska flickor som gick på ettan i gymnasiet (det vet jag för de ena sa det). Jag insåg att jag är gammal. Jag blev nämligen sällsynt irriterad på deras språk. Tydligen är det nuförtiden modernt att använda vissa störande ord och uttryck i var och varannan mening. Nämligen "Älä" eller "nå älä", "åh maj Gaaad" och "najs". På vägen från Grankulla till stan använde båda flickorna dessa utryck säkert 25 gånger var, På riktigt. Jag överdriver inte. Jag hade nästan lust att svänga mig om och säga " Nå älääää, liiiite najs, alltså åååh maj Gaaad" men jag täcktes inte. Talade man själv så här när man var sexton år? Var man sådär sjukt störande fjortisaktig? Usch, jag måste vara så gammal. Hur kan jag ens skriva det här... det måste bara betyda en sak. Jag har blivit tant. Suck!

5 kommentarer:

  1. Hade själv typ helt samma upplevelse några dagar sedan. Två flickor i ungefär gymnaiseålder satt bakom mej. Dessutom talade de om hur de hade "nuole" med än den ena, än den andra..kände mej sååå gammal, och jag är ändå 3 år yngre än du.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, asså åh maj Gaaad... Jag var verkligen aldrig så där... Dryg..!
    Välkommen till oss i tant-klubben.

    SvaraRadera
  3. Anonym- Shit, tre år yngre än jag?! Oj hjälp, nu känner jag mig bara ännu äldre...

    MissStorm- De lät inte så dryga när man lyssnade lite noggrannare, mer osäkra faktiskt! Å vad jag minns var jag nog inte så där hemsk. Men vad vet jag, som tant får man väl dåligt minne också ;-)

    SvaraRadera
  4. Tror inte det har med ålderna att gö eller hoppas int det för till och med jag blir störd på sånt! Och jag är intens gammal!!!

    SvaraRadera
  5. Amanda- Bra, så då är jag inte tant då. Skönt :)

    SvaraRadera