tisdag 1 november 2011

Goa dag 1

Flyget landade i Goa just i solnedgången lite före klockan 18. Jag hade hela dagen försökt få tag på något hotell på stranden Palolem i södra Goa så att vi skulle ha något färdigbokat men inte fått tag på dem eller så var det fullbokat. Vi tänkte dock att det säkert går lätt att få ett hotell när man väl är där. Jag hade läst att det finns massvis med små "cocohuts" längs med hela stranden. 

Nåja, vad jag inte hade läst/tänkt på var att det var Diwali  (=en massa indier är lediga) och att säsongen börjar först i mitten av november. När vi efter en väldigt galen timmeslång taxiresa kommer fram är allt fullbokat. Vi går och frågar i säkert 20 olika hotell men ingen har något ledigt. Det är mörkt och vi är hungriga. Inte så bra start. Till slut hittar vi ett rum. Som är mer som en bunker än ett rum, utan myggnät, utan sängkläder i sängarna och utan ordentligt lås på dörren. Vi har inte så mycket val än att ta det. 

Vi äter en underbart god middag med grillade scampin och tänker att det nog säkert blir bättre imorgon. Och som tur blev det verkligen det!

Underbart goda grillade tigerräkor. Den indiska ölen, kingfisher, är också mycket god!
De här små filurerna bodde granne med oss på "hotellet". Ja ni fattar standarden...
Nästa morgon, lite trött eftersom sängen knappt hade en madrass och elen gick flera gånger så fläkten slutade fungera. Men glad över att ha checkat ut och att stranden ser kiva ut. Kolla förresten vad det är som ligger bakom mig på fotot, mitt på stranden! Jo, en massa kossor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar