måndag 7 november 2011

Livets mysterier

Varför innehåller alltid shampooflaskor mycket mer än balsamet? Använder folk mindre balsam och mera shampoo? Jag gör i alla fall inte det. Mer tvärtom. Vilket leder till att balsamet alltid tar slut innan shampoot. Mycket irriterande. Jag invigde mitt nya shampoo och balsam idag. Fick dem i en goodiebag som jag fick av Pappa förra veckan (ganska bra Pappa eller hur!? Han hade nämligen haft något samarbete med L'oreal i någon kurs på Hanken, (han är alltså lektor på Hanken) och hade några goodiebags överlopps). Även i dessa har shampooflaskan hela 100ml mer än balsamet. Varför? Jag bara inte fattar.Visserligen ingick en hårkur så kanske jag kan använda den istället för balsamet varannan gång eller så?! Och shampot verkar super bra. Mitt hår känns som silke och doftar superfrächt. 
Dessa fanns i goodiebagen. Mycket bra produkter, enda felet är att balsamet är 150ml medan shampoot är 250ml. Varför?! Jag bara undrar...



8 kommentarer:

  1. Jag använder mycket mer shampoo än balsam. Och balsam sätter man ju bara på topparna, så står det på burkarna iallafall. Jag tycker att det är super att det är mera shampoo än balsam!

    SvaraRadera
  2. shampoon tar ju ALTTI slut före- hade nåå 5 burkar balsam i skåpe- men kastade bort typ 3 för ja int använder dem... har hårkurer också ifall du behöver :D

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid undrat över samma sak. Brukar nästan bli så att man köper två flaskor balsam mot en schampo. Förargligt.

    SvaraRadera
  4. Intressant! Tydligen är detta inte ett problem för alla! Kanske jag bara använder för mycket balsam och för lite shampoo då!?

    Rissu- Shampoo/Balsamtillverkarna verkar producera perfekta burkar för dig :)

    Marika-Jag kan bra ta några flaskor balsam av dig, du kan få mina halvtomma shampooflaskor i utbyte!

    Maria- Ja såå förargligt. Varför alltså? Är det kanske dyrare att producera balsam och för att snåla så sätter dom det i mindre burkar?!

    SvaraRadera
  5. Du ska inte använda lika mycket balsam som schampoo :) balsamet ska bara i hårlängderna och man behöver inte lägga så mycket

    SvaraRadera
  6. Anna- Jag har väldigt tjockt hår och ganska långt. För att jag skall kunna få en borste igenom mitt hår så behöver jag rätt mycket balsam... Tror nog inte jag använder för mycket :) Säkert ungefär lika mycket som shampoo, som jag främst sätter bara i hårbottnet inte i längderna. Och använder man lika mycket så tar ju balsamet slut mycket före!

    SvaraRadera
  7. Hördu Hanna, nu lyfte du katten på bordet! Jag har gått och funderat på samma sak i evigheter....Min balsam tar alltid slut före shampot..hmm..

    SvaraRadera
  8. Kira: Ja men jag bara inte kan fatta varför det är så! Borde man kanske ringa någon som jobbar på shampooföretagoch fråga?!

    SvaraRadera