fredag 18 november 2011

Tontpipon

Jag köpte en ny mössa härom dagen på Lindex. En sån där med stor boll på huvudet. Jag har för mig att det är inne just nu. Eller det var det åtminstone förra vintern. När jag använde den så förstod sig inte Fästmannen alls på min fina mössa. Han tyckte jag såg ut som en tont med den stora bollen på huvudet. Jag som tänkte att det är smart då jag dessutom verkar längre i mössan. Hm, Fästmannen förtår sig ju nog inte alltid på vad som är fint och ej, så jag tänkte att jag kollar med er istället. Ser jag ut som en tont (alltså inte så där vanligt utan bara med mössan på) eller kan jag använda mössan i vinter?
Fjantig tontmössa eller fin och trendig mössa? 

7 kommentarer:

  1. Visst kan du använda den, absolut! Jag har en röd version (of cuorse. Me and red are one), men den är från Zara. Nu är vi båda gulliga ;)

    SvaraRadera
  2. Bra! Jag litar mer på din fashionsense och ditt omdöme i den här frågan. Röd pipo låter faktiskt riktigt fint det också!

    SvaraRadera
  3. jag tycker den är jättefin :D

    SvaraRadera
  4. Är en sucker för mössor med tofs så jag röstar absolut ja till att du skall använda den! Själv har jag en beige, grå och svart faktist. Kan inte vänta på att Tuomaan Markkinat börjar i år så jag kan kapa åt mig flera pälstofsar att sy på mina mössor:)

    SvaraRadera
  5. Jag köpte också en sån - för att jag tycker den är fin. Men tyvärr känner jag mig som en tönt i den.

    SvaraRadera
  6. Prövade du samma fråga utan pipo ...

    SvaraRadera
  7. Isabella- Bra tips det där med Thomasmarknaden och att sy tofsen själv! De med äkta päls är ju annars jättedyra.
    Milea- Jag förstår dig, även om jag nog gillar min. Det är ju ofta så att man känner sig obekväm i sånt som är skitsnyggt på andra!
    Anonym- Hahahahha!

    SvaraRadera