lördag 10 december 2011

Lucka tio: DIYJulklappar del 1

Jag älskar att göra egna julklappar. Sy, pyssla, baka och fixa. För mig hör det julen till. Nästan ännu roligare än själva pysslandet är att söka idéer och inspiration. Detta år har jag massor härliga idéer men tyvärr alldeles för lite tid för att förverkliga dem. Jag borde väl börja tillverka julklappar någon gång i maj för att hinna ;-) Jag tänkte i bloggkalendern dela med mig av mina bästa pysselidéer; här kommer inspiration del ett för "do it yourself" julklappar!
1. Fin luffarslöjd teljus-hållare. Instruktioner hur du gör hittas här. Jag skulle gärna ha två sådana här i vårt köksfönster. Tips tips om nån vill göra julklappar till mig... 
2. Fina ljuslyktor av glasburkar och tårtpapper. Passar i ett lite romantiskt hem. Så söta tycker jag. Instruktioner här
3. Grytunderlägg av tovade bollar. Roliga att göra och fina samt användbara. Om man inte orkar tova bollarna själv såg jag att man kan köpa färdiga på sinelli. Instruktioner för underläggen här
4. Fina armband i flätat tyg med fina fjärilsdetaljer. Här hittar du instruktionerna. 
5. Babymobil som ett regnmoln. Så söt och väldigt enkel att göra. Instruktioner här
6. Hemlagat godis. Genom att googla eller leta i kokböcker hittar man hur mycket recept som helst. Och genom att paketera godisarna så här fint med spets och pastellpapper så blir nog vem som helst glad. Bild via pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar