onsdag 21 december 2011

Lucka tjugoett: Hemlagad pralinask

Jag gillar som sagt att göra mina julklappar själv. Första julklappen för i år gick till våra kära grannar som skulle fira jul i Norge. En lite chokladpralinask fick de innan de åkte iväg. Hade inte hunnit laga alla sorter då ännu så det blev tre olika plus kanelkex. Lakritskola, toffechoklad och bountybollar. Fint va?! Dagens idé. Ännu hinner man. Man kan ju göra bara en eller två sorter, då går det på en kväll.
Hemlagat är godast!
Mina fina askar som jag vek här om veckan!

3 kommentarer:

  1. Djupt imponerad! Bakade alltid julgodis då jag var liten och de var syndigt goda och trevliga. Oj vad jag har lust att göra det igen snart, men inte tyvärr i år, har ingen ledig tid pga jobb före julafton.

    SvaraRadera
  2. Alexandra- Tack :) Det lönar sig att testa. Roligt att göra och gott att äta!

    Naja- Tackar. Jag har fixat julgodis sen jag var barn. Varje år måste någon ny sort testas. Och tur att det blir jul igen nästa år! Fast å andra sidan. Vem har sagt att man inte kan laga godis annan tid än bara vid jul?!

    SvaraRadera