torsdag 15 december 2011

Salt och bröd

Jag var igår och hälsa på Hellu i hennes och Henrys underbart fina nya lägenhet på Drumsö. Vi drack skumppa, åt god lax och sallad och bakade typ tio plåtar pepparkakor. Så kiva mitt i all min stress att bara få slappna av hemma hos någon annan och prata strunt och mysa en hel kväll! Tyvärr glömde jag min kamera hemma så det finns inga bevis på våra otroligt vackra pepparkaksalster. Bland annat fanns det en pepparkaksgubbe i bikini och en picasso-pepparkaka. Så fina var de, jag lovar!

Eftersom detta var första gången jag hälsade på i deras nya hem så hör det ju lite till att man, för god lyckas skull, skall hämta med sig bröd och salt. Jag vill ju all lycka åt dessa underbar människor så för säkerhets skull  hämtade jag med mig en lite housewarming-gåva. Dock inte vilket tråkigt bröd och salt som helst utan världens bästa allkrydda, persillade kryddsalt, och hembakat knäckebröd (skall posta recept senare!). Jag var i alla fall själv mycket nöjd med min present och även mottagarna verkade bli glada...

Jag har åtminstone  bildbevis på presenten. Nyaste Plaza interör fick också följa med... Skulle dock gärna ha behållit den själv !

1 kommentar:

  1. Det var så kiva så kiva! Det dofta ljuvligt av alla peppisar och glasyren ännu när jag vakna! :) Tack att du kom och TACK för den superfina Plazan! Jag ska lusläsa den ikväll! Kram!

    SvaraRadera