fredag 13 januari 2012

Migrän

Jag vaknade inatt med en fruktansvärd migrän. Klockan var lite efter två och jag trodde mitt huvud skulle sprängas. På riktigt. Jag hade så ont i huvudet att jag måste gråta lite.Varenda ställning var fel och det dunkade som bara den.  All vår värkmedicin var dessutom slut när jag alldeles svimmig gick och letade. Snälla Fästmannen steg ändå upp och lyckades efter mycket letande hitta en liten panadol. Den lindrade så pass mycket att jag efter ytterligare en halvtimma av fruktansvärd migrän lyckades somna om. I morse var dock inte huvudvärken helt borta, inte lika hemsk som i natt, men ändå en ständig molande värk i hela huvudet. Så jag sjukanmälde mig och sov ytterligare några timmar. Just nu ligger jag fortfarande kvar i sängen. Om jag ligger stilla med huvudet mot kuddar så känns inte huvudet, men genast om jag rör på mig så hugger det till. Not nice! Hatar huvudvärk! Migrän är ännu värre. Som yngre (i högstadiet) hade jag migrän jätteofta, minst en gång i månaden. Sen har den ganska långt växt bort för att ge sig till känna högst en gång i året. De senaste anfallen har alla kommit mitt i natten. Så hemskt! Hoppas verkligen inte detta är något som jag börjar drabbas av oftare igen.
I just den här ställningen känns inte huvudet allt för mycket. Tyvärr kan jag inte påstå att migrän klär mig särskilt väl....

5 kommentarer:

  1. Stakin! Krya på dig och ha ett fint veckoslut! krams (:

    SvaraRadera
  2. Kvinna! Gå till läkaren och begär migränmedicin! Skulle inte fungera utan det!

    SvaraRadera
  3. Marlyn: Tack! Efter två panadol känns det lite bättre. Hoppad verkligen inte hela veckoslutet kommer gå i huvudvärkens tecken.

    Kiri: Jag borde väl det jo... Men jag har migrän så sällan! Typ bara en gång om året. Medecinen hinner väl bli gammal innan det blir dags att ta den. Fast om jag börjar få anfall oftare tänker jag nog genast gå till läkare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Migränmedicinen kommer oftast i förpackningar avsedda för 2-6 attacker, så det gör inget om man har sällan migrän!

      Radera
    2. Jag skall på hälsogranskning via jobbet här snart så då tänkte jag ta upp migränmedecinfrågan! Bättre ta det säkra före det osäkra!

      Radera