lördag 25 februari 2012

Flickvänsmiddag

Oj då, jag hann visst inte blogga igår. Så kan det gå. Hade en mycket stressig dag på jobbet och for därefter så gott som direkt på mycket trevlig "flickvänsmiddag" i Esboskogarna. 

Då jag och Fästmannen blev tillsammans hade bara en av hans vänner i killkompisgänget flickvän. Ofast var det bara jag och killarna. Sakta med säkert har dock de andra också börjat stadga sig och nu har nästan alla hittat underbart trevliga flickvänner åt sig. Vi träffas ju rätt ofta på nyår, midsomrar och sånt med aldrig tidigare hade vi träffats bara vi. Utan pojkvänner. Så det bestämde vi oss för att göra igår. 

Mycket lyckat. En massa tjejsnack om allt från Prinsessnamn, alleriger och vem som månne förlovar sig till näst. Och god mat. Allt enligt knytkalasprincipen. Jag bidrog med passionsfruktsfromage. Hoppas detta blir en återkommande grej!
Bordet dignade av läckerheter. Blinier, ostsnittar, siktartar, hembakad pizza, laxsallad.. Mums Mums!
Älskar knytkalas. 
Skumppa, ljusröda marchmallows och fina vänner. Ett bra koncept helt enkelt.

6 kommentarer:

  1. Verkar härligt, bra idé med flickvännsmiddag! Kramis x

    SvaraRadera
  2. Tycker samma som Ida, vilken jätte bra idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Feel free att kopiera idéen bara, om ni vill :)

      Radera
  3. Question; vad är det där pizzaliknande på första bilden, på det blå fatet på vänster sida, bredvid det där som liknar en smörask?

    SvaraRadera
  4. Haha, det är pizza. Min kompis var så hungrig att hon färdigt tog sej en stor bit eftersom all pizza ändå inte rymdes på uppläggningsfatet....

    SvaraRadera