onsdag 7 mars 2012

Bröllopsplanerna så här långt

I början av augusti så smäller det alltså. Då går jag för alltid från att ha varit fröken till att bli fru. Så konstigt, spännande och samtidigt underbart. Jag är dessutom en sån som alltid drömt om att få gifta mig. Helst med ett stort pampigt prinsessbröllop.... Ganska traditionellt vill vi nog att det skall vara. Men samtidigt hoppas jag att våra personligheter och egenheter skall synas i själva bröllopet. Självklart kommer till exempel en av temafärgerna vara ljusröd (här har nog inte Fästmannen något att säga till om, hehe). 

Annat som vi redan har klart för oss är kyrka (Sveaborgs kyrka), festlokal (även den på Sveaborg, som för övrigt är en av mina favoritplatser på jorden, där är bara såååå stämningsfullt och vackert!) catering, fotograf, festbänd, sångerska i kyrkan, bröllopsskor, frisör och var vi skall tillbringa bröllopsnatten. Det som ännu är kvar att planera är inbjudningarna, klänningen, Fästmannens frack, blommor och annan dekoration, slutgiltig meny, bröllopskaka (eller cupcakes?), präst och bröllopsresa. Det känns ändå som att det mesta och viktigaste är under kontroll. Och vi har ju faktiskt ännu drygt 5 månader tid på oss ännu...

Inspirationscollage med en massa fina detaljer inför bröllopet. Jag har redan en längre tid sparat bilder med bra idéer på min dator. Här några av de idéer jag gillar bäst... Jag gillar ju också att pyssla, så en del hemlagade idéer vill jag absolut genomföra. Det gör ju redan bröllopet mer personligt :)


5 kommentarer:

  1. Hurra hurra, grattis redan i förväg! Gifte mig i september förra året och det var nog ännu underbarare än man kan föreställa sig! Bara en heads up med klänningarna, många har fyra månaders leveranstid även om de är ganska "perus"klänningar, så var inte ute för sent med den! Försök också fixa undan allt man bara kan eftersom man den sista månaden fixar på t.ex. bordsplaceringen, planerar blommor och är allmänt nervös :)

    SvaraRadera
  2. Jag har förstått att det kan vara långa leveranstider så vi skall gå och kolla nu åp lördagen. Vi är ju ännu fem månader kvar... Skall nog börja med pysslandet också rätt snart så att det inte blir stressigt sen på sommaren :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt det låter! Själv lyckas vi inte ens slå fast något datum, det verkar vara det svåraste av allt :)
    Men sen skall det bli skoj att planera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är jätte roligt :) Och inte har ni någo brottom. Det tog ett och ett halvt år för oss att bestämma datum....

      Radera
  4. Så spännande att följa!

    SvaraRadera