lördag 17 mars 2012

Minnas hem från nyaste Kotivinkki

I den senaste Kotivinkki (som förresten blivit en riktigt inspirerande tidning på sistone) stötte jag på Minnas underbara lägenhet på Skatudden. Vitt ljust och frächt, med svarta och gråa detaljer. Just sån stil jag gillar. Bilderna hittade jag här.
Jag älskar de randiga kuddarna, Tavlorna med Therese Sernholt tryck är också snygga. Mattan liknar lite den som vi har.
Vitmålat golv. Vita möbler. Men med svart, beiga och gråa detaljer. Alltid snyggt.
Det stora träskåpet är så fint. Glas/plexibordet gillar jag dock inte riktigt... Lite väl futuristiskt för min smak. Även om det passar bra här och ger ett luftigt och ljust intryck.
En gasspis skulle jag också gärna ha. Kalendern på väggen är en sååå bra idé. Bara tavelfärg i jämna rutor! Snyggt och praktiskt.
Väldigt enkelt i sovrummet. Jag gillar tavellisten och regissörsstolen på balkongen.
Hur fint matbord som helst, Jag har verkligen börjat gilla äldre fina trämöbler. Speciellt om man blandar de så här med ljus, modern och fräsch omgivning!

2 kommentarer: