måndag 2 april 2012

Takatalvi

Precis som de flesta andra blev jag inte speciellt glad då jag tittade ut i morse. Snö... Igen! Jag vet att man inte borde klaga, eller bli förvånad. Vi bor ju i Finland. Takatalvi blir det varje vår. Men ändå, jag blir bara ledsen. Jag som hade planerat sätta tygskor på mig idag. Och ballerinan i veckan. Och ta fram vårjackan. Äsch äsch äsch! Och väderleken lovar samma slask i en hel vecka framåt. Snyft. Och mina gummistövlar har härsknat och håller på att gå i bitar. Så jag får gå i blöta sockar hela veckan. Blir säkert fökyld på kuppen. Deprimerad coh förkyld. Typiskt. Idag är ingen bra måndag. Tur att veckan är kort åtminstone. Dessutom har jag superbt kvällsprogram inplanerat tills ikväll. Middag med mycket fina vänner. Det tröstar åtminstone en del.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker de ser fint ut :-) våren kommer nästa vecka. Kan du skicka dove buzzer koden till mig per mail... har tappat lappen tack :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser nog finare ut med solsken, små blommande blommor och spirande grönska tycker jag...

      Radera
  2. ja håller så med- vi bestämde med Elliot att stanna inne :P eller vi måste ju dra oss till bilen, vi skall träffa prästen idag inför dopet- spännande :D men ingen promenad idag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åkte också metro till jobbet idag. Hade ingen lust att promenera i slasken...

      Radera
  3. Visste du att det heter eftervinter på svenska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det visste jag inte?! Heter det faktiskt så? Det låter så konstigt... Takatalvi är bättre ord tyvker jag :)

      Radera