lördag 9 juni 2012

Nu for han

Så har man vinkat och pussat iväg Fästmannen som åkte iväg mot flygältet. Tre veckor som gräsänka stundar och jag saknar honom redan. Vem skall nu tömma diskmaskinen och torka damm hemma hos oss? Snyft. Som tur hade vi en underbar kväll igår. Kan titta på bilderna och tänka bakåt istället för framåt så blir jag lättare till sinnet. 

 Jag körde svart spetsklänning, sockbun i håret och höga klackar (aj mina fötter). Fästmannen köpte underbart fina ljusröda rosor till mig. Jag tycker förresten Snapple-flaskan passar utmärkt som blomvas.

Vi åt 6-rätters middag på SPIS på Kaserngatan. Underbart god mat och väldigt "fine dining". Säkert det finaste jag någonsin ätit. Stället är superlitet med bara sju bord och servicen var personlig men proffsig och stämningen varm. Vi tog surpricemeny med vinpaket. Detta var rätt två pocherat ägg med nässlor och lök.
Detta var slätvar och jordskockspuré. Mums! Alla tallrikar och glas var design och många var dessutom specialgjorda just för dem. 
Finaste Fästmannen på hela jorden. Som nu är påväg till Indien.. Snyft!
Så här glad var jag över att fira tioårssdag på restaurang. Idag är det inte lika glada miner...

4 kommentarer:

  1. Nå nu när han for så NU måste vi ta en liten (stor) vinkväll tillsammans och förbättra världen!! :) Vi måste ringas i veckan och kolla om vi sku hitta en passlig kväll!

    Kram<3

    Hellu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, låter som en bra idé! Vi hörs. Krams

      Radera
  2. Sist och slutligen går de där tre veckorna ändå rätt fort. Oftast brukar jag ha min sambo borta två veckor i sträck, han kör lastbil. Det gäller bara att ha en hel del roligt program inplanerat så går det bra skall du se. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att tiden kommer gå superfort och jag faktiskt redan inbokat en hel massa skoj :) Men det är bara jobbigt just när han far. I höstas var han borta i 8 veckor och det gick helt bra. Stackars dej som måste stå ut med det här oftare!

      Radera