torsdag 14 juni 2012

Sommarstil

Eftersom vädret äntligen börjar likna sommar tänkte jag att det kan vara passande med lite sommarinteriör. Jag tänkter mig ett litet torp. Eller ännu bättre, en sommarstuga i skärgården. Ljumma kvällar, salta bad och slöa morgnar. Ah, bara en dryg månad till semesterveckan...

 Härligt hus till vänster. Det skulle passa lika bra i skärgården som på fastlandet. Ett utekök är förresten lite av ett måste på sommarstugan tycker jag. Det är ju så härligt att laga mat och grilla utomhus. Sovrummet till höger är underbart ljust och fräscht. Jag gillar det runda båtfönstret som maritim detalj på väggen.

Airondeckstolarna har jag gillat redan länge. I skärgården är det ju svårt att odla något då marken är så karg. Men en dylik tunna fungerar ju utmärkt som kruka för blommor eller annat. 
 Tänk er frukost intagen i den där stolen?! Och därefter morgondopp på en brygga där det finns en likanden låda med fina kuddar att sitta på så man inte får stickor i rumpan... Lyktan är också söt!

 Härlig veranda. Korgstolarna och bordet är så fina. Här skulle jag gärna äta middagar tills skymningen faller. Ljuset på bilden till höger är helt fantastiskt. Jag gillar den turkosa nyansen. Den matchar havet!

Att äta utomhus hör sommaren till. Dessa totalt olika uteplatser är båda såå fina. En kräftskiva skulle passa utmärkt på bilden till vänster medan ett jordgubbskak-kalas skulle passa perfekt på bilden till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar