tisdag 17 juli 2012

Blommor till bröllopet

Jess! Ännu en sak att bocka av från bröllops-to-do-listan. Kom nämligen just hem från floristen där vi diskuterade blommor till bröllopet. Det kommer bli så bra, hon förstod mej precis. Dessa bilder hade jag printat ut som inspiration för att förklara vad det var jag var ute efter:

Bukett med rosor i vitt och rosa. Lite vitt och lite grönt. Den nedan är min favorit.


 På borden blir det enkla smala vaser med ett par rosor och lite brudslöja. Lite som på bilderna ovan.

En liten rosa ros för Fästmannen och kanske lite mera brudslöja till kyrkan.

4 kommentarer:

  1. Vilken florist använde du? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi använde Kampin Kukka som finns på Lappviksgatan. Och var jättenöjda. Bra pris och Jaana som äger butiken förstod just vad jag ville ha på basen av mina suddiga bilder och förklaringar :) Jag rekommenderar dem varmt!

      Radera
    2. Tack för tipset! O hur tidigt var du där och snackade blommor?

      Radera
    3. Jag var där redan i början av sommaren då vi skulle gifta oss i augusti, men det var tidigt för att beställa något då :) Tidigast fyra veckor innan och hon lovade att alla beställningar nog hinns med ändå!

      Radera