torsdag 13 september 2012

Miljöombyte

Efter lunchen tog mitt skrivande totalstopp. Jag satt och stirrade på datorn i typ en halvtimme samtidigt som jag blev bara mer och mer frustrerad för varje minut som gick. Sen kom jag på den briljanta idéen att ett miljöombyte kanske skulle göra gott för mitt skrivande. Så jag packade ner några böcker och artiklar i väskan och stack iväg till ett café. Tack vare min underbara Makes fantastiska födelsedagspresent har jag nämligen nu en ny snabb och bra dator som har Office 2012 innehållande Word och inte bara dumma open office som min gamla dator. Mycket trevligare miljö här än på Alexandria. Gott te bredvid mig och öronproppar i öronen. Månne inte det skall gå bättre att skriva här. Och går det inte så går jag tillbaks till Uni.
Min fina fina nya ljusröda födelsedagsdator. 

4 kommentarer:

  1. Sååå fiin!!! :)

    <3

    Hellu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jag vet!!! Jag har världens bästa Man <3

      Radera
  2. Vad skönt att se att man inte är ensam som kör med öronproppar när man pluggar. Så skönt att kunna plugga in ett par öronproppar och verkligen stänga ute omvärlden. Koncentrerar mig så mycket bättre när det är helt tyst. Fler borde verkligen testa öronproppar. Jag sover dessutom med öronproppar. Så skönt att kunna sova ostört. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det skönt att kunna stänga ute allt. Men jag skulle nog inte kunna sova med öronpropparna. Då får jag nog ont och irriterat i öronen. Jag tar också alltid ut dem då jag pausar samt byter ofta så de inte blir smutsiga. De billigaste från apoteket tycker jag fungerar bra :)

      Radera