tisdag 2 oktober 2012

Trög start

Började veckan med migrän, så idag känns det som måndag. 

Dagen har gått i ett, med jobb, möte med proffessor och nu kvällsgraduskriv på bibban ännu en stund. Inte så jättemycke kvar nu. Det finns hopp för mig. Kanske det finns ett liv för mig som färdigbliven jurist en dag. Har liksom inte riktigt vågat hoppas att den dagen någonsin kommer, då detta med graduskriv gått så otroligt trögt för mig... Jag tror nog nästan jag kan lova att detta blir det sista akademiska jag någonsin kommer att skriva. Ja, det blir nog aldrig forskare eller doktorand av mig minsann. Hua! Kan faktiskt inte tänka mig något värre. Vilket i sig är lite konstigt eftersom jag nog tycker om att skriva. Bara inte akademiskt, teori, källhänvisningar och paragrafer hit och dit. Usch nej! Blogg är en betydligt trevligare skrivform, hehe!

Passande "keep calm"- planch ;-)


2 kommentarer:

  1. Har helt samma fiilis. Forskare, doktorand -kan inte tänka mig något värre. Hoppas jag kan lägga upp den där bilden i min blogg någon dag i slutet av mars ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja heja på dig med! Det går nog fast det är för jävligt. Och det hjälper att tänka "aldrig mer" :)

      Radera