fredag 5 oktober 2012

Veckoslutsplaner

Godmorgon fredag! Veckans bästa dag. Ikväll stundar det efterlängtade veckoslutet. Mitt veckoslut kommer innehålla bland annat följande:
  • Avkoppling på landet, vi far ikväll och kommer hem på söndag. Jag tänker mig sovmorgon och mycket frisk luft.
  • Svampplockning, det bästa jag vet. Hoppas det finns tusentals trattisar i skogen som bara väntar på mig!
  • Massage. Jag har blivit lovad en liten lyxbehandling på söndagen innan vi kommer hem. Typ aromterapi skall det bli, underbart.
  • Graduslutspurt. Ja, datorn följer också med och minst 2-3 timmar per dag har jag tänkt ägna åt min "kära" gradu. Inte mycket kvar nu. Måste bara orka lite till.
Vad skall ni göra på veckoslutet?!


4 kommentarer:

  1. jag älskar också att plocka trattias! har hittat svarttrumpetsvamp? änn roligare att hitta dem och mer smakiga. var har ni lande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen trumpetsvamp, men trattisar fanns det hur mycket som helst! Vi slutade då korgarna tog slut... Denna gång var vi inte på "min" familjs lande utan på Makens släktingarnas gård i närheten av Björneborg. Mina föräldrar har sommarställe i Ekenäs skärgård.

      Radera
  2. Hittade du trattisar? Vi plockade massor bara ca 500 meter från oss - på Susses mammas gård. Kul med egna svampställen i Grani. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hittade massvis. Så mycket som det fanns i skogen är det faktiskt inte så konstigt att man hittar trattisar till och med i Grani :)

      Radera