onsdag 21 november 2012

100 dagar

Min räknare i balken till vänster berättar att det är hundra dagar kvar till beräknad födsel. Samtidigt som det låter mycket så är det ju också ingenting. Då jag satte räknaren på bloggen visade den på 145 kvar och 45 dagar har gått i ett huj. Det är nästan hälften av hundra. Så dubbelt går säker i ett dubbelhuj och så är "Hubert" här. Jag har nog fortfarande svårt att fatta att jag på riktigt är gravid. Att det bor en riktig bebis i min mage. En bebis som redan skulle ha möjlligheter att överleva även på utsidan av magen. Det är så konstigt och på något sätt så magiskt. Är de verkligen normalt och naturligt det här med graviditet? Det känns ju så crazy.
Bildkälla

2 kommentarer:

  1. Nu går de fort! Att vara gravid är de bästa! längtar efter magarna och sparkarna :-)

    Snart får du säkert också glana drömmar på natten... under värsta perioden av svininfluensan drömde jag att en sjuk kom och hosta på mig och dne nyfödde.... jag slog ner den.... som tur var de bara en dröm ;-D Annat var också att efter man fött sku läkarna säga att nu kommer den andra.... hormonerna och drömmar kan vara en glaen kombination :-)

    snart får du mamma lådan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog att jag drömmer mera än tidigare, men inte så värst konstigt ännu. Fast kanske det ännu blir värre :)

      Radera