fredag 23 november 2012

Snart får man börja pynta....

Jag ÄLSKAR julen. Julen är det bästa som finns. Jag älskar att pyssla, baka, pynta och fixa. För att hinna njuta tillräckligt så vill jag börja i god tid. Nu på veckoslutet tycker jag är en utmärkt tid att ta fram de första pynten. Julstjärnan och kanske något annat smått. Nästa vecka kommer sedan adventsljusstaken fram. Däreftter kanske jag köper hem en julblomma. Och så fortsätter det. Sakta, sakta kommer det fram mer och mer pynt. För att kulminera med granen ett par dagar innan julafton! När julen sedan är över plockar jag gärna bort allt rätt fort. Senast till nyår.
Underbart julpynt just i min smak. Vitt, silver och grått. Stjärnor, bollar och plåt. Så här vill jag ha det i år.
Alla bilderna hittas i min julinspirationsmapp på Pinterest.


3 kommentarer:

  1. Vi har faktiskt redan hängt upp vår adventsstjärna, lite tidigt nog men det är ju så möööörkt ute, fast jag tänder sjuhundra ljus varje kväll behövs det lite elektrisk hjälp också :)
    Inspirerad av alla inredningsbloggar och Pinterest vill jag också köra ännu mera vitt och silver än vanligt, lite mindre rött. Blir ju ändå värme och mysigt av t.ex. de där ljusen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mera mörkerpynt än julpynt med stjärnor, ljus och ljusgirlanger! Jag tänker varje år att jag vill ha mer vitt och silver men sen blir det ändå en massa rött av någon anledning. Fast det är ju nog juligt och fint det med :)

      Radera
  2. Älskar dina julinspisbilder i Pinterest! Älskar!

    SvaraRadera