lördag 19 januari 2013

Dopgåvor

Idag är en stor dag, för idag skall nämligen Maken och jag få den stora äran att bli Gudföräldrar till våra Grannars underbart söta son. Dopet är idag eftermiddag, praktiskt nog hemma hos dem, så vi slipper gå ut i Sibirienvintern. Att hitta på en dopgåva var faktiskt inte det lättaste. På något sätt tycker jag det är lättare med dopgåvor till en flicka, då kan man alltid köpa ett vacker smycke. Pojkar är svårare. För jag vill i alla fall gärna att dopgåvan skall kunna sparas som minne och gärna också ha en praktiskt funktion. Knypplade ihop ett collage med några grejer jag i alla fall kom på:

Dopgåvor

1. Böcker är alltid trevlig gåva. Speciellt de här  barnkammarbokserien är trevliga med små sagor, sånger och lekar.
2. Sophie the Giraffe, alla kändisbebisars leksam nummer ett. Jag har förstått att den också brukar uppskattas storligen av bebisarna!
3. En silversparbössa, kan t.ex. symbolisera att man öppnat ett sparkonto eller ett fondsparande för barnet.
4. En tavla där man kan för eviga barnets hand och fotavtryck.
5. En lyxig skallra i silver. Denna med elefant tycker jag var söt.
6. En tavla med barnets uppgifter. Denna kommer härifrån. Är man händig kan man säkert layouta en själv.
7. En klassisk dopsked.
8. En fin trägunghäst. Hållbar och rolig leksak som förhoppningsvis kan sparas även till kommande generationer!
9. En leksaksbil. Denna var länge uppe som vårt alternativ ett. Men sen tänkte vi mer praktiskt. Fast sjukt fin är den ju!
10. En blöjkaka. Blöjor kan man ju inte ha för mycket av. Man kan ju också fylla kakan med andra små trevliga presenter.
11. En praktisk och fin leksakslåda. 

Klicka på collaget för att ta reda på vår du kan hitta alla produkter! Gjort på polyvore.com av mig

2 kommentarer:

  1. Njut av dagen och av den stora äran. För det är verkligen härligt och något stort! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det gjorde vi. Extra roligt är det att vi faktiskt bor grannar med vår lilla Gudson så vi får faktiskt följa honom på nära håll. Kul att också vi dessutom får barn så tätt inpå :) Hoppas de blir goda vänner...

      Radera