torsdag 31 januari 2013

Tejpad

Igår var jag på trevligt besök hos Marika och lilla Elliot. Marika, som är fysioterapeut, testade att tejpa min handled för att se ifall det skulle hjälpa mot karpaltunnelsymtomen. Två-tre fingar är nog fortfarande domnade, men jag tycker handen känns lite bättre och rörligare. Natten gick också bättre och jag vaknade inte en enda gång av att all känsel skulle ha försvunnit från handen. Lite domnad var den nog på morgonen men klart mindre än tidigare morgnar tycker jag. Så tack Marika :) Du får tejpa på nytt på söndagen. Och sen komma hit nån dag i slutet av nästa vecka och tejpa igen...
Väldigt snyggt är det ju också med knallturkostejp på handleden... Tejpen öppnar handleden lite, samtidigt som den håller den på plats så att ansträngningen minskar.

3 kommentarer:

  1. Jeee:) hoppas det blir lite bättre:)

    SvaraRadera
  2. Jag har sovit med mammas handstöd. Jag började använda dem då hon inte mera behövde dem efter sin operation. De är jättebra. FÖr tillfället har jag tagit en paus med dem. Du kanske vill prova dem?

    Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jag testar gärna, absolut! Vad som helst som kan hjälpa detta sjukt irriterande domnande. Kan du ta med dem till jobbet på måndag så kan jag komma efter dem?!

      Radera