lördag 5 januari 2013

Ut med granen

Så flög julen ut ur detta hushåll. Kvar blev en miljon barr och en amaryllis. Jag har inte hjärta att slänga amaryllisen när den blommar som bäst, även om jag är så trött på det röda att jag nog allra helst skulle göra det. Kanske det får flyga ut imorgon... Julstjärnan i fönstret får också hänga kvar lite till. Jag tycker inte den är så värst julig, mera vintrigt fin.
Som tur var granen extra fin i år. Annars skulle jag nog vara lite sur på den nu tror jag...

2 kommentarer:

  1. Vi slängde också ur julen idag (bokstavligen,vi slängde ner den från balkongen så barrade den inte i hela trappuppgången:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår flög nog också ut från balkongen, vi har dock ingen egen men det finns en en halv trappa ner så vi sparade oss från total barrkatastrof i fem våningar i alla fall...

      Radera