söndag 17 februari 2013

Gårdagskvällen

Vi hade en såå härlig kväll igår, Maken och jag. Vi passade nämligen på att gå ut och äta lyxmiddag medan vi ännu har möjlighet att ha romantiska halvspontana dejter på stan. Så vi bokade bord på Ravintola Aito och gick ut och åt 7-rätters middag. Så gott, så trevligt och så härligt. Maten var riktigt bra (den ena huvudrätten, laken, var godast, samt efterrätten ugnsglass... Mmm!), servicen var också jätte bra. Vår servitris var lite yr, men så vänlig och glad och som bonus på grund av hennes yrande fick vi kaffet gratis och jag behövde inte betala för mitt bubbelvatten. Aito kan nog garanterat rekommenderas! Dock hade vi så trevligt att jag inte tog fram kamera en enda gång. Så det finns inga bilder från kvällen... Så istället får ni nöja er med en på dagens mage:
Magen. Snart är du ett minne blott... Kommer man månne sakna kulan sen?!

10 kommentarer:

  1. Jag har nog inte saknat kulan alls, ännu mindre när 5 månaders babyn ligger här bredvid och pratar och skrattar. Blir inte ens nostalgisk när jag ser din =)Det ska bli roligt att följa dig in i mammalivet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske man inte ens hinner tänka på att sakna magen när man bara får njuta av sin bebis :) Det låter ju bra.

      Radera
  2. Jag diggar Aito jättemycket! Det är kiva då de berättar varifrån maten kommer och vad man har på tallriken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det är kul att veta varifrån fisken eller köttet på tallriken kommer. E märkte faktiskt att ni var där för han checkade in på foursquare och såg det. Haha!

      Radera
  3. Hmm... Lite kanske. Ibland. Den var iaf praktisk att ha när man låg på sida, så hade man någonting att vila armen på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tycker det är ganska obekvämt när man ligger ner. Tror faktiskt inte jag vilat handen på magen då jag legat ner en enda gång. Måste pröva medan jag ännu hinner :) Och sen hoppas jag min mage försvinner lika snabbt som din!

      Radera
  4. magen, sparkarna, graviditeten saknar man alltid <3 :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förväntan och glädjen med gravidieten kan jag bra tänka mig att jag kommer sakna. Men otympligheten, obekvämheten och att allt tar tuusen år att göra kommer jag nog inte sakna... Sparkarna tycker jag också är rätt alien-aktiga nu mot slutet, och det gör emellanåt riktigt ont, eller känns iaf obehagligt, så de kommer jag nog inte sakna. Men kanske de små tidiga sparkarna nog... Förhoppningsvis kommer jag att få uppleva allt på nytt nån gång i framtiden!

      Radera
  5. Jag saknar nog magen och framförallt att känna det lilla livet därinne. Men nog är det ju ändå tusen gånger bättre att ha bebisen på utsidan! Lycka till sen då det är dags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra graviddag i cirka vecka 30 kanske man kan sakna. Men så här på slutet är det mer obekvämt och i vägen med magen. Det hjälper säkert till så att man inte kommer sakna magen lika mycket sen :) Och bebis på utsidan är säkert så mycket bättre, inte länge kvar nu :/ Jaiks!

      Radera