torsdag 7 februari 2013

Hänt extra

Det har varit en lång händelserik dag. Jag har hunnit med bland annat följande:
  • Rådgivningsbesök. Mitt hemoglobin är fortfarande på tok för lågt, trots järntabletter och spenatplättar! Inte undra på att jag känner mig trött hela tiden... Imorgon skall jag köpa persilja och plommon!
  • Influensavaccin. Det rekommenderades så starkt på rådgivningen att jag kände att jag nog kan ta det. Detta var dessutom inte den vanliga versionen som det stått om i tidningarna utan en mer säker variant som de ger till bl.a. gradvida. Så nu är jag och "Hubbe" skyddade mot äckliga influensabobbor.
  • Lunch på G18 kitchen med fin vän. Jag åt en god bouillabaisse. G18 Kitchen är annars också rätt trevligt lunchställe tycker jag. 
  • Ettårspresentshopping till Marikas lilla stora ETTåring. Vart har året försvunnit?! Detta var ju helt just....
  • Besök hos syster med Tacomiddag och hemlagad chokopirtelö. Fin lägenhet hade hon flyttat till och skön var deras soffa. Dessutom fick vi åka i systers skjuts för första gången sedan hon fick körkort. Det var lite nervöst men hon körde förvånansvärt bra.
Dagens Hanna har sett ut så här.

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna. Har nu under några veckors tid följt din blogg. Själv är jag hemma med en tvåmånaders. Jag beundrar hur du orkar med allt. Dessutom har du bra tips och annat matnyttigt som är roligt att läsa...många bloggar jag läser känns identiska. De bara kopierar varann. Tack för en bra blogg och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack för dina snälla kommentar. Den gör mig glad, och så jag orkar ännu mer och bättre! Fast jag börjar nog bli lite trött nu måste jag erkänna... Fast det kan till stor del bero på snöovädret också!

      Radera